خاطرات وزندگینامه بسیارزیباومختصرشهیدمحمدنگارستانی


سعي کنيد قران انيس و مونستان باشد ، نه زينت دکورها وطاقچه هاي منزلتان شود ،بهتر است قرآن را زينت قلبتان کنيد. شهيد سيد مجتبي علمدار

پايگاه تخصصي شهدا ...

آخرين مطالب ارسالي
»ناگفته‌هایی از انتقال ضریح امام حسین(ع){بسیارزیبا}
»نسرین ستوده رهبربهائیان ایران+سند
»مقاله ای در مورد شهید وشهادت وشهادت طلبی
»درباره بی انتها ترین نقطه دنیا<<دوکوهه>>
»مطالب تخصصی درباره جنگ نرم
»ولایت ورهبری
»امام حسین درنظررزمندگان
»درباره شهیدتفحس اردشیررحمانی
»تصاویری دررابطه بادفاع مقدس
»20داستان کوتاه وزیباازارادت شهدا به امام حسین (ع){حتمابادقت بخوانید}
»دل نوشته یک خادم منطقه عملیاتی فکه
»رابطه شهدا باحضرت زهرا(س){بسیارجالب}
»خاطرات وزندگینامه بسیارزیباومختصرشهیدمحمدنگارستانی
»سفرنامه جالب وخواندنی سیدشهیدان اهل قلم(سیدمرتضی آوینی)
»اشعارزیبای دفاع مقدس

   

پاسدار قرآن ، شهید محمد نگارستانی در سال ۱۳۴۳ در خانواده متوسط در کرمان متولد شد و در سن۶ سالگی جهت کسب علم و دانش وارد دبستان شد . رشد دوران کودکی او توام با مسائل اسلامی بود کمتر حرف میزد و بیشتر فکر می کرد و دوران تحصیلات ابتدائی و راهنمائی را با بهترین نمرات در دبستان عدالت و مدرسه امیرکبیر کرمان با موفقیت به پایان رساند. محمد در سال سوم راهنمایی بود که اوج مبارزات حق طلبانه امت  ایران بر علیه شاه مخلوع آغاز گردید وی با همیاری دبیر دینی خود پی به جنایات رژیم سر سپرده و جنایتکار منحوس پهلوی برد و مبارزه خود را علیه رژیم تا زمان پیروزی خون بر شمشیر، بیست و دوم بهمن ماه ۵۷ به رهبری امام امت خمینی کبیر ادامه داد. تحصیلات متوسطه را در دبیرستان طالقانی شروع نمود. وی با شور و شوق عجیب فعالیتهای مذهبی و انقلابی را همراه درسش ادامه می داد و با شرکت در کمیته های محلی و مساجد این وفاداریش را به اسلام به اثبات میرساند ،‌از دیگر خصوصیات وی بعد از انقلاب مطالعه کتب مختلف مذهبی و سیاسی  در خط امام بود. در اردوهای تابستانی سپاه پاسداران فعالانه شرکت می جست و نقش بسزائی را ایفاء می نمود و این شعار را همیشه نقل می کرد .

ما نباید راحت طلب باشیم و فکر کنیم با پیروزی بر شاه کار تمام شده بلکه اول کار و کوشش است . با تشکیل کتابخانه در مسجد محله سطح آگاهی بچه های کم سن و سال را بالا می برد و برای بچه های کوچک نقش معلم صدیق و مؤمن را بعهده داشت و بر طبق آیه شریفه " قاتلوهم یعذبهم الله بایدیکم و یخزهم و ینصرکم علیهم و یشف صدور قوم مؤمنین"سوره توبه آیه ۱۴ به کردستان حرکت می کند. لازم به یاد آوری است او تنها دانش آموز در بین گروه اعزامی به جبهه کردستان بود تا آنکه ماموریتش با توجه به مشکلات مطنقه آغاز می شود و محمد همراه با ۷ تن از یاران خود عازم جبهه سومار می شود و در آنجا یکی از بهترین یاران هم رزمش به نام محمود اخلاقی د رجبهه به شهادت می رسد و پس از مراجعت از جبهه به سنگر مدرسه باز می گردد در تابستان سال ۶۰ برای دفعه سوم به جبهه جنوب اعزام  می شود و در عملیات ثامن الائمه(ع) شکستن حصر آبادان شرکت می کند و دست او از دو ناحیه مورد اصابت ترکش قرار می گیرد ولی او مصمم تر از همیشه به پیکار علیه بعثیون متجاوز ادامه می دهد و راهی جبهه بستان می شود. و در عملیات غرورآفرین طریق القدس فتح بستان شرکت می کند و از فداکاریها و جانبازی او که توسط همسنگرانش بیان می گردد گویا این مطلب است که او عاشق اسلام و قرآن بود . شهادت این پاسدار دلیر اسلام را به امام عصر (عج)و نائب بر حقش امام خمینی(ره) و امت شهید پرور و خانواده گرامی آن شهید تبریک و تسلیت می گوئیم. 


محمد نگارستانی به سال ۱۳۴۳ در خانواده ای متوسط از اهالی کرمان متولد شد. دوران تحصیلات ابتدائی و راهنمائی را در دبستان عدالت و مدرسه امیرکبیر کرمان طی نمود. تحصیلات متوسطه را در دبیرستان طالقانی پی گرفت. با شروع غائله ضد انقلاب در غرب کشور ، محمد به کردستان حرکت می کند. در مرحله بعد همراه با ۷ تن از دوستان خود عازم جبهه سومار می شود. 

 

 

در تابستان سال ۶۰ برای مرتبه سوم به جبهه اعزام شده و این بار در جبهه جنوب حاضر می شود و در عملیات ثامن الائمه(ع) شکستن حصر آبادان شرکت می نماید و دستش از دو ناحیه مورد اصابت ترکش قرار می گیرد.محمد پس از آن راهی جبهه بستان می شود و در عملیات طریق القدس شرکت می کند. 

 

سرانجام شهید محمد نگارستانی در اواخر سال 1360 در جریان عملیاتی در محور سوسنگرد به شهادت رسیدآن چه می خوانید یکی از وصیت نامه های به جا مانده از شهید نگارستانی است. 
این وصیت نامه که توسط جوانی 17 ساله نوشته شده است آ آکنده از مفاهیم عمیق اخلاقی و سیاسی است و نشان از بلوغ بسیار زودهنگام نسلی است که با نفس مسیحایی حضرت امام خمینی رستگار شدند و چه زیبا فرمود آن امام جمارانی که « این وصیت نامه هایی که این عزیزان می نویسند را مطالعه کنید، پنجاه سال عبادت کردید. خدا قبول کند، یک روز هم یکی از این وصیت نامه ها را بگیرید مطالعه کنید و تفکر کنید. از این ها قدری تعلیم و تعلم پیدا کنیدبسم الله الرحمن الرحیم
25 
محرم 1402 - سوسنگرد
ولئن قتلتم فی سبیل الله اومتم لمغفرة من الله ورحمة خیر مما یجمون آل عمران-156
این وصیت نامه اینجانب محمد نگارستانی است به خانواده ام:امید وارم که خداوند به همه شما توفیق پیروی از امام در همه زمینه ها را بدهد وبتوانید خود را آنگونه خدا میخواهد بسازید. همانطور که می دانید من در زندگی ام بسیار اشتباه داشته ام، اینک از ارتکاب همه آن ها پشیمان هستم و توبه کرده ام. امیدوارم از توابین باشمخواهشی را که از شما دارم این است که مرا ببخشید و از همگان از بابت من معذرت خواهی کنید بر مرگ من گریه نکنید بلکه به وسیله مطالعه و اطاعت از فرامین قرآن روحم را شاد کنیدسعی کنید با مردم با اخلاق خوب رفتار کنید که راه خدا از میان خلق میگذردشروع کنید به مطالعه پیگیر کتب اسلامی،
اگر واقعا خواهان ادامه را هم هستید «اخلاقی»* را بشناسید که آرزو دارم در آخرت مرا به حضور بپذیرد و شفاعتم کند.
 
مادر! اینک که تعداد زیادی ازهمرزمانم شهید شده اند و مقامی برتر گرفته ام روا مدار که من در مقام زندگانی باشم که هر لحظه احتمال انحرافمان می رود. گوئی الان «سیف الدینی» را جلوی چشم می بینم که می گوید هنوز نشسته ای؟ تا کی می خواهی بمانی؟ آخرش چی؟ بیا برویم. اسلام به خون من و تو نیاز دارد و من نیز تنها جوابی را که دارم بدهم این است که اگر اسلام بجز کشتن شدن ما سرفراز نمی ماند پس گلوله ها مرا به آغوش بکشید.
 
پدر ! نگاه کن چه سخن جالبی: شیعه دو قبله دارد: مکه برای عبادت، و کربلا برای شهادت. من در مقابل کعبه کم عبادت کرده ام، پس بگذار شیعه بودن خود را، با شهادت در کربلا ثابت کنم.
 
پدر! بة یاد امام حسین (ع) باش و دعا کن که در آن دنیا «آقا» شفاعتمان کندبرادرم رضا!  اگر انسان بخواهد مسلمان باشد باید همه کارهایش اسلامی باشد. مملکت اسلامی باید همه اش اسلامی باشدخواهرم شهین! بچه هایت را به گونه ای تربیت کن که در فتح قدس عزیز دلیرانه بجنگند.
 
برادرم عباس! برفعالیت خویش بیافزا وبرمطالعه ات خیلی اضافه کن.
 
خواهرم، جواهرم ، مهین!  آرزودارم که مبلٌغی خوب برای اسلام باشی اگر توانستی باز به حوزه علمیه برو و خود را زینب گونه بساز.
 
برادرم حسن! هوای نفست را اسیر خودکن و به مردم خدمت کن که امام، خود را خدمت گذار می نامد.
 
برادرم حسین! درست را بخوان، مطالعه کن و به مامان و بابا خوبی کن.
 
برادرم علی! تا می توانی خودت را بساز . اگر توانستی به حوزه علمیه برو و همه تان کبر وغرور و ریا و نفاق رااز خود دور کنید. نماز شب بخوانید. با مردم خوب رفتار کنید. مطالعه کنید. به یاد شهیدان باشید. برایم آمرزش بطلبید و گواه باشید که من این راه شهادت را با آگاهی تمام انتخاب کردم ومشتاقانه به دنبال شهادت دویدم تا بدو  رسیدم . همه فامیل را سلام برسانید و به آن ها بگوئید که این انقلاب خدائی است و پیروزی از خداست،  پس برای نزدیکی به خدا هم شده بیشتر به انقلاب یاری کنیم،  توقعات خود را کم و ایثار های خویش را زیاد نمائیم.
 
هر کس از من چیزی طلب داشت بدو بدهید ، هر مقدار که گفت.
 
اگر حقوقم را گرفتید قرض هایی را که الان یادم نیست بدهید و باقی رادر ترویج کتابخانه مسجد خرج کنید . کتابهایم را به کتابخانه مدرسه بدهید.
 
قرآن را هرچه بیشتر بخوانید و وقت خود را به سخنان لغو وبیهوده تلف نکنید.
 
از احساسات خویش بکاهید وبر عقل خویش بیافزائید.
 
از ارگان های انقلاب جدا نگردید. روحانیون را دوست بدارید. امام رامطیع محض باشید وبرای آمرزشم دعا کنید وبرای فرج امام زمان (عج)دعا نمائید.
 
مرا ببخشید و از همه از بابت من بخشش بطلبیدمن آنچه که لازم بود به شما گفتم در عمل کردن به آن بکوشید
اشهدان لااله الا الله 
اشهدان محمدرسول الله
 
و اشهدان علی ولی الله
 
و شهادت می دهم به حقانیت انقلاب اسلامی و رهبری امام خمینی

 

به نقل از مشرق




لينک مطلب
 توسط سربازولایت ورهروشهدا در شنبه 8 بهمن 1390برچسب:, ساعت 21:26